Cateva din motivele ce-mi vin instant in minte ar fi: este un domeniu captivant in care te afli permanent fata in fata cu tehnologiile web cele mai noi si tehnici de marketing revolutionare, oamenii din domeniu sunt extrem de interesanti care te incanta prin creativitatea lor si nu in ultimul rand mentionez ca poate fi o activitate extrem de lucrativa. Pe scurt spus, e un domeniu nou unde poti tu insuti contribui substantial, nu te plictisesti, creativ si castigi si bani. La noi in Romania aceste atribute se aplica chiar mai mult fiecare putand deveni artizanul propriei povesti de succes.
Ce inseamna insa web analytics si care ar fi portretul unui web analyst ?
WEB ANALYTICS
Este studiul comportamentului uman in mediul online urmarind atingerea unor targeturi ce sunt stabilite in functie de tipul site-ului. De exemplu daca este un site de vanzari atunci web analystul este cel ce va studia traficul de pe site si va veni apoi cu strategii prin care se va vinde mai mult, daca este o galerie foto atunci va incerca sa mareasca foarte mult audienta s.a.m.d.
UNELTELE WEB ANALYTICS
Pentru realizarea acestor obiective avem nevoie ca activitatea utilizatorului pe paginile noastre sa fie capturata cumva. Aici intra in joc uneltele specifice care servesc acestui scop: web analytics software. Aceste instrumente ne ajuta sa capturam si sa masuram activitatea utilizatorilor nostri. Cateva exemple populare ar fi SiteCatalyst, Webtrends, Google Analytics sau Clicktracks. Fiecare dintre aceste tool-uri vine cu propria paleta de solutii desi in mare toate urmaresc acelasi lucru: sa mareasca eficienta site-urilor noastre indiferent care ar fi scopul lor.
PROFILUL ANALYSTULUI
Este ceva ce nu a fost inca definit in totalitate Asociatia de Web Analytics lucrand in continuare la niste standarde (fisier pdf) ce vor constitui si bazele unei viitoare certificari. Aceste standarde vor fi facute publice in primavara anului 2009. Dupa cum vedeti, portretul web analystului este inca unul in lucru insa cu toate acestea exista niste cerinte absolut certe cu privire la ce ar trebui orice web analyst sa stie. Acestea includ marketing online, statistica, notiuni de codare web (discutabil dupa unii ). Intr-o companie care depinde de mediul online jobul de web analyst este unul cheie pentru ca multe din deciziile managementului, strategiile marketing si activitatea celorlalti contributori la site va fi decisiv influentata de semnalele primite de la web analyst.
Succesul sau esecul multor companii stau de multe ori in mana analistilor web. Managerul responsabil de online isi pierde calitatea de manager atunci cand componenta de web analytics lipseste. Este o veche teorie ce se pierde de acum in istoria business-ului, probata de prea multa vreme incat sa nu devina o axioma: "Nu poti conduce/administra ceea ce nu poti masura (en you cannot manage what you cannot measure)" iar web analystul exact asta face: MASOARA.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu