Analyse this:

Blogo-metafizica. Internetul e un proiect uman unic, el se inventeaza inca, noi toti facem asta fiecare contribuind in felul nostru unic, prin scripturile noastre, prin click-urile noastre, dorintele sau adversitatile noastre, caci noi suntem Internetul !

Mini-CV. Am facut graphic design, apoi web design, am stat cativa ani pe taramul CM (content management) pentru a ajunge la web analytics, pasiunea cea din urma si cea mai durabila.

De ce web analytics ? Pentru ca analiza de web este printre putinele activitati care ne invata cum sa intelegem limba esoterica a web-ului. Web analytics este o oglinda cu care ne putem privi pe noi insine printre miliardele de biti de informatie ce strabat Reteaua.

Fie ca ne preocupa web-ul din pasiune, pentru un business sau pentru compania la care lucram, numitorul comun al succesului se numeste la fel: web analytics.

miercuri, 22 octombrie 2008

Lectia de elocventa a lui Hans Rosling




Ce important este sa ai o viziune, atunci cand te apuci de analiza datelor si ce pacat ar fi ca ea sa ramana ascunsa intelegerii celorlalti, tocmai beneficiarilor !

In legatura cu acest lucru mi-am adus aminte de un clip vizionat cu ceva vreme in urma, un clip ce m-a impresionat destul de mult atunci. E vorba de No more boring data, un speech tinut de Hans Rosling la Monterey California pentru TED(Technology, Entertainment, Design), care e evenimentul numarul unu in lume cand vine vorba de a pune stiinta si spectacolul impreuna.

O excelenta demonstratie de elocventa si creativitate din partea lui Hans Rosling, medic si profesor de prestigiu, care pur si simplu pune cifrele la treaba. Este o prezentare despre starea sanatatii globale in raport cu veniturile. Conform logicii clasice acest tip de prezentare este prin definitie plictisitor insa fermecatorul profesor suedez ne demonstreaza intr-un mod absolut stralucitor, exact contrariul. Analiza datelor poate deveni la fel de plina de pasiune precum comentariul unui meci de fotbal (am avut uneori aceasta senzatie in timpul prezentarii). Explicatiile lui se succed intr-un ritm alert ce ne face sa trepidam alaturi de prezentator care ne arata ceva ce ar trebui sa fie o infatisare rece a unor statistici.

Multi cred ca analiza de date este o activitate plictisitoare. Pentru ei, inseamna doar insiruiri de cifre, statistici terne insotite de prezentari la fel de lipsite de stralucire si inspiratie. Ceea ce nu prea stiu toti acesti oameni, este ca orice analiza a datelor presupune incursiuni in mintea multor oameni pe care trebuie sa-i intelegi pentru a veni apoi cu o pista de investigare corecta ce va raspunde acelor nevoi. Mai mult, datele odata adunate nu vorbesc de la sine ci trebuie facute "sa-si spuna povestea" iar pentru asta este nevoie de multa imaginatie si, de ce nu, inspiratie. Aici plasez eu lectia de elocventa a lui Rosling.



Avansez si o predictie personala aici. Generatiile viitoare ale instrumentelor de analiza vor fi din ce in ce mai mult image oriented punand la dispozitia prezentatorului fel de fel de flow-uri si grafice dinamice. Omniture Discover va poate oferi un indiciu cu privire la uneltele viitorului. Pentru cine nu are acces va invit sa explorati online chiar Trendalyzer-ul folosit de Hans Rossling (click pe imaginea de mai sus) care a fost cumparat de Google, circuland zvonuri ca tranzactia s-ar fi incheiat imediat dupa conferinta.

Inutil poate sa repet ca acest articol este o invitatie din toata inima la vizionarea acestei prezentari de exceptie.

Cei de la TED au un sistem foarte interesant de rating. Alegi dintr-o lista de cuvinte pe cel care crezi ca se potriveste cel mai bine prezentarii. Imi amintesc cu placere cum am votat maximul pe Inspiring.

Un comentariu: